Marko Kettunen Satunnaisia blogeja yhteiskunnasta. Teemoina vapaus ja itsemääräämisoikeus.

Avoin kirje Liberaalipuolueen kannattajille

• Avoin kirje Liberaalipuolueen kannattajille

Liberaalipuolue on ensimmäistä kertaa asettanut ehdokkaita eduskuntavaaleihin. Vaaleihin on aikaa kaksi viikkoa ja ennakkoäänestys alkaa tänään 3.4. Vuoden 2019 vaalit on ainutlaatuinen tilaisuus nostaa eduskuntaan puolue, joka on johdonmukaisesti markkinatalousmyönteinen, kannattaa elinkeino- ja yksilönvapauksia ja etsii ympäristöongelmien ratkaisemiseen markkinaehtoisia ratkaisuja. Kuten arvokartasta näkyy, toista vastaavaa puoluetta ei Suomessa ole. Tätä mahdollisuutta uudistaa Suomea ei kannata hukata.

Ehdokkaidemme läpipääsyn varmistamiseksi puolueen Helsingin piiri on solminut teknisen vaaliliiton kolmen muun puolueen kanssa. Gallup-arvioiden mukaan tästä vaaliliitosta ainakin yksi ehdokas on menossa eduskuntaan. Olemme seuranneet vaaliliitosta käytävää keskustelua.

Kuten tiedämme ja arvokartasta näkyy, liiton puolueet eroavat toisistaan arvoiltaan, tavoitteiltaan ja menetelmiltään. Liberaalipuolue jakaa FP:n ja EOP:n arvot sukupuolten yhdenvertaisuudesta ja eläinten oikeuksista. Näiden puolueiden tasapäistäviä tavoitteita, menetelmiä ja valtiojohtoisia talouspoliittisia näkemyksiä sen sijaan vastustamme ankarasti. Piraattipuolueen kanssa teemme läheistä yhteistyötä ja jaamme monet arvot. Mutta kuten arvokartasta ilmenee, näistä kahdesta vain Liberaalipuolue uskoo elinkeinovapauteen ja markkinatalouteen keinona kasvattaa hyvinvointia, yhdenvertaisuutta ja ratkaista Suomen tulevaisuuden suuria haasteita.

Vaaliliitosta käydyissä keskusteluissa olemme havainneet sekä epäluottamusta vaalijärjestelmään että huolestuttavaa uskon puutetta. Vaalijärjestelmälle emme voi mitään. Arvoristiriidat vaaliliiton puolueiden välillä taas vastaavat suurten puolueiden sisäisiä eroja. Tärkein ero on, että Liberaalipuolue on Suomen puoluekentällä ainoa sekä talous- että arvoliberaali puolue. Paras keino näiden arvojen lisäämiseen päätöksenteossa on äänestää Liberaalipuolueen ehdokasta. Tulee myös muistaa, että Helsingissä Liberaalipuolueen äänestämättä jättäminen tarkoittaa liiton kolmen muun puolueen ehdokkaan läpimenon todennäköisyyden paranemista.

Haluamme painottaa, että vain äänestämällä voit vaikuttaa. Ohjaamalla äänesi arvokartan kolmeen lohkoon, joissa kaikki muut puolueet sijaitsevat, vahvistat näiden arvojen jatkuvuutta. Liberaalipuolue on tehnyt jo useamman vuoden töitä vapausajattelun edistämiseksi Suomessa. Näissä vaaleissa sinä päätät, riittääkö tulevaisuudenkin arvokartoissa vain kolme lohkoa. Äänestä viisaasti!

Liberaalipuolueen Helsingin piirihallitus sekä helsinkiläiset kansanedustajaehdokkaat Amos Ahola, Leo Bergman, Marko Kettunen, Johanna Vendelin ja Severi Virolainen

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän arialsio kuva
Ari Alsio

Kiitokset Tea Törmäselle onnistuneesta roolista vaalipaneelissa eilen.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset